Diaz aktuell för DREAM
Nick Diaz ströks ju som bekant kort före helgens Strikeforce då han inte genomförde ett planerat dopingtest veckan före galan. Anledningen var att han behandlas för sin ADHD med marijuana utskriven av läkare, något som skulle få honom fälld i ett dopingtest. Men idag rapporterar Sherdog att han kanske ska gå match i DREAM under oktober, möjligtvis mot Hayato Sakurai.
Han missade testet för att han inte hade tid att rensa ur kroppen före. Och valde därför helt enkelt att inte ta testet, något som hindrade honom från att få sin licens inför galan. Dåliga regler eller brist på planering från Diaz var några av reaktionerna efteråt. Men nu verkar alltså Diaz och hans team börjat arbetet för att få till en ny match för honom samt få til en ny licens i Kalifornien.
Strikeforces VD Scott Coker har i kommentarer varit öppen för att låta Diaz gå match i DREAM men säger också att man verkligen vill få till matchen mot Jay Hieron. Diaz manager och tränare Cesar Gracie ska också ha varit i möte med den Atletiska kommissionen i Kalifornien för att diskutera hur och när Diaz ska testas för att återfå sin licens. Man ska också ha pratat om det avtal Gracie hävdat funnits som sagt att Diaz endast ska testas på matchdagen på grund av sin användning av marijuana. Något som inte verkar helt omöjligt att få igenom enligt kommentarer från kommissionen. Men inför nästa test lär Diaz få se till att sluta röka i god tid för att klara testet.
Om Diaz går match i DREAM blir han den första fightern från Strikeforce som lånas ut i det nya sammarbetet mellan DREAM och Strikeforce. Redan har Mitshuhiro Ishida lånats från DREAM och nu ska man kanske bjuda tillbaka. Och det finns helt klart många intressanta matcher som skulle kunna bli verklighet om sammarbetet fortsätter, en bra början på det vore definitivt Diaz mot Sakuri som säkert skulle bli underhållande.
18 augusti 2009 kl.17:20
tycker det är roligt at dom kan låna ut fighters så där kan bli mycket roliga matcher i Dream och i kommande framtid för strikeforce!
18 augusti 2009 kl.18:12
Om det är sant att en sådan deal existerade med Diaz tycker jag kommissionens agerande är extremt pinsamt och skadligt för hela sporten MMA.
18 augusti 2009 kl.18:34
Diaz vs Zaromskis är ett måste senare.
18 augusti 2009 kl.18:46
Du ska fan inte kunna ha en deal om när ett dopingtest ska ske, då kan man ju använda alla andra förbjudna preperat och planera halveringstiderna därefter!
18 augusti 2009 kl.19:02
Ja? Fråga mig inte hur han lyckades få en sådan (eventuell) deal till att börja med, men om det var mig du syftade till, JW, så tänkte jag inte på någon sakfråga. OM det är sant så är det verkligen inte rätt att ändra sig bara någon knapp vecka innan match.
Personligen känns det bara som att herr Diaz älskar att röka på och hustlat sig till något recept, men vad vet jag
18 augusti 2009 kl.21:31
Personligen tror jag att han verkligen har ADHD… kolla ett par intervjuer med honom
Sen är marijuana inte en prestationshöjande drog och är bara smärtstillande om han röker på direkt innan matchen.. (vilket skulle göra honom rätt slö misstänker jag)
Så om grabben har fått recept på det så tycker jag att man gott inte behöver vara så hård mot honom…
18 augusti 2009 kl.22:14
diaz är kung om nu weed är hans doping? vad fan tror ni resten av grabbarna tar? = gsp, nate, lesnar, sapp, Lashley, leben, coleman, randleman, kerr behöver jag fortstätta?
19 augusti 2009 kl.08:28
hehe:
Du har helt rätt, jag tycker att de som gnäller över Diaz majarökande bör ta en titt på GSPs gyno i den senaste Hughes-fighten och sen återkomma med vad dom tycker om dopning. Därmed inte sagt att två fel gör ett rätt, men i det här fallet så är det ju solklart att det inte ger samma fördelar att röka på (om det ens ger några öht) som att trycka HGH och steroider.
19 augusti 2009 kl.08:40
Fan va härligt att alla kommenterarerna här inte sågar honom för sitt maja rökande….Vågar man hoppas på den nya generation i sverige som vägrar o tro på Haschpsykospropagandan o andra rövar historier som de lär ut tills det blir en doktrin?
Legalize it !
19 augusti 2009 kl.09:37
Ninja:
Haha, ja kanske det
Jag röker inte maja själv (dricker dessutom sällan alkohol) men som drogliberal tycker jag att man borde få ta vad fan man vill sålänge man är en vuxen människa. Det är ju inte prestationshöjande ändå, och skulle inte alls orsaka samma skador på samhället som alkohol gör. Men det skiter politikerna i eftersom dom inte kan tjäna pengar på ganja på samma sätt som dom kan på spriten.
Så jag håller med: LEGALIZE IT!
19 augusti 2009 kl.12:05
Kalven: Just nu(olagligt med svart handel) så orsakar garanterat röka mer skada till samhället än alkohol. Kanske inte specifikt till Sverige men definitivt i ett bredare internationellt perspektiv.
Besitter man ett samvete är det nog på tiden att man börjar fundera på var de där pengarna man lägger på brajj tar vägen för att man ska sitta hem och garva åt att “Harold & Kumar: Escape from Guantanamo Bay”.
Men ni kanske inte har något emot att stöda bordeller, människohandel, mord och kidnappning eftersom ni faktiskt säger “legalize it” emllenåt?
Men i legaliserad och kontrollerad form har jag inte något speciellt emot det.
Very much OT indeed.
19 augusti 2009 kl.12:06
Kanske mer till Ninja men OT icke desto mindre.
19 augusti 2009 kl.12:12
Jag ser inte hur det skulle kunna orsaka grov misshandel och dråp på samma sätt som alkohol kan göra. Jag har flera polare som inte har nåt emot att röka på och man kan inte direkt påstå att dom blir aggressiva av rökat. Den enda drogen jag använder mig av är alkohol, men att säga att maja är farligare än sprit tror jag beror på ren okunskap och att man har köt hypen. Men visst ska man hålla det på en rimlig nivå och inte röka på varje dag direkt, men att röka holk på helgen jämfört med att supa på helgen - då tror jag maja är mindre farligt. Sen huruvida det orsakar värre skador av att bruka det än alkohol vet jag inte riktigt, men det kanske någon annan har koll på?
Vad har bordeller, mord och kidnappning att göra med legaliseringen av marijuana? Förklara gärna det. Den halmgubben går jag inte riktigt på.
19 augusti 2009 kl.14:18
Oj, du missuppfattade mig totalt. Jag menar att den illegala försäljningen av droger såsom exempelvis maja inte direkt går till rädda barnen utan till brottsyndikat världen runt. Nere i södra Sverige styr HA exempelvis majoriteten av all drogförsäljning vad jag har hört*.
“Dessutom anses smuggling av cannabis vara en viktig inkomstkälla för 140 kriminella nätverk som RPS har kartlagt”
Från Wikipedia med källahänvisning till Rikspolisstyrelsens rapport från 2007.
Menar absolut inte att det är drogen som skapar något otrevligt klimat alls, det tycker jag att jag påpekade med slutklämmen “Men i legaliserad och kontrollerad form har jag inte något speciellt emot det.”
*Absolut ingen källa på detta, och omöjligt att få tag på då det handlar om illegal och knappast bokförd försäljning. Men ganska involverade killar har nämnt det.
19 augusti 2009 kl.16:50
Aha, men då är det inga konstigheter
19 augusti 2009 kl.21:23
Du pratar i nattmössan Jakob….. du yrar grabben…. OM det blir lagligt din åsna så behövs inte de här 140 kriminella organisationerna som du snackar om.
19 augusti 2009 kl.21:24
Kalven big up yourself!
19 augusti 2009 kl.23:26
Åsna? Du nämnade saker som haschpsykos och jag menar att det finns flera andra argument till att hasch inte är lämpligt att köpa i dagsläget, och om du hade besvärat dig med att läsa “Men i legaliserad och kontrollerad form har jag inte något speciellt emot det.”. Tredje gången jag skriver det nu.
Känner du dig fånig för att du inte tänkt på det sättet innan? Inte reflekterat över att andra människor far illa för att du ska få ditt gröna eller bruna, utan du bara sitter där i din skinnsoffa och tycker att du gör något naturligt? Well, guess again… ass.
20 augusti 2009 kl.08:05
Hör på nu lillagubben…..Brottsorganisationer som sysslar med sånt du nyss nämnde klarar det lika bra med eller utan drogen. I mitt första inlägg snackade jag om saker som haschpsykoser o sådant enbart är skräckhistorier. Sedan skrev jag legalize it. Sedan spinnar du på en egen tråd o börjar snacka om massa annat. Lek inte moder theresa din skojare..Sverige är självförsörjande när det gäller ganja. Och mina köp är hemodlade så jag slipper tycka synd om hororna i Moldavien…
Försök o ta ut pinnen från din rumpa. Om det visar sig att du är 14 år då förstår jag men e du vuxen tycker jag synd om dig…
21 augusti 2009 kl.09:19
Okay, efter kommentarer som lillagubben och 14-åring vet vi var det här kommer hamna. Ha’t!
21 augusti 2009 kl.11:16
Men du säger ju så konstiga saker..Stäm med bara i legalize it kören…